”A rajz, melyet másképpen a vázlat művészetének is neveznek,
lényege a festészetnek, szobrászatnak és az építészetnek.
A rajz a lelke és forrása a festés minden fajtájának...
Aki oly sokra vitte, hogy a rajznak mestere lett, arról elmondhatjuk,
hogy drága kincs jutott a birtokába, mert mind ecsettel, mind vésővel
olyan alakokat képes teremteni, a melyek a tornyoknál is feljebb
emelkednek, és képzeletének ereje szétfeszíti a falakat...”
(Michelangelo)
A feltöltött rajzok nagy részét főiskolás évei alatt készítette. Sokáig nem tudtuk, hogy "ilyet is tud". Már az unokák is kamaszodtak, amikor egy vasárnapi ebéd után, mintegy féltett titkot feltárva húzta elő a megsárgult papírtekercseket.
Most már értem miért dugta el: "Ez a művészetnek a gyakorlás része, ez csak ujjgyakorlat... az alkotás csak ezek után kezdődik".
Talán épp ezért raktam a "Pillangó" című képét a festményeihez (bár pittkrétával készült): "az élet szinte csak megérint és gyorsan tovaszáll, mint a kis pillangó"- magyarázta, "ezt még meg akarom festeni"...
De sajnos már nem tudta... a pillangó elillant.
Az életük fájába kapaszkodó öreg pár is ennek a korszaknak a munkája, "Kéreg" címmel (szintén a festményeknél látható). "Sebként forrja körbe az életfa kérge az emlékeket, a vicsorgásokat, mosolyokat, szerelmeket."
Monumentális szénrajzait, melyekről fotók maradtak csak fent, az "Alkalmazott művészet"- nél lehet megcsodálni. Nagy részük színpadi díszletként szolgált és méretük másfél, kétszerese a normál arányoknak.